مجله خبری و آموزشی هوش مصنوعی

این هوش مصنوعی می‌تواند یک اپلیکیشن را از صفر تا صد بسازد

توسط همایون آزادپور
۰ اظهار نظر

Cognition AI ادعا می کند که اولین مهندس نرم افزار هوش مصنوعی جهان را ایجاد کرده است که بسیاری را در حیرت فرو برده است

تیم کوچکی از کدنویسان برنده جوایز، مخفیانه روی پروژه ای کار می کنند که بسیاری از ناظران می گویند این پتانسیل را دارد که مهندسی نرم افزاری که اکنون می‌شناسیم را کاملا دگرگون کند. یک استارت آپ تحت حمایت پیتر تیل به نام Cognition AI از یک پلتفرم مهندسی نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرده است که می تواند کل پروژه های کدنویسی را از ابتدا تکمیل کند.

چه کاری می تواند انجام دهد؟ پلتفرم Cognition که به نام Devin شناخته می شود، می تواند: 

  • یک پروژه نرم افزاری کامل را به تنهایی به پایان برساند (اکثر دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی فقط پیشنهادهای کدنویسی ارائه می دهند)
  • مشکلات کدگذاری را قبل از وقوع پیش بینی کند و تصمیم گیری نهایی را بر اساس آن تنظیم کنید
  • وبسایت ها و برنامه های هوش مصنوعی جدید را از ابتدا بسازد
  • افزونه‌های سفارشی Chrome را ایجاد کند و برخی از کارهای کدنویسی را در Upwork تکمیل کند
  • تقریباً ۱۴٪ از مشکلات GitHub که در پروژه های منبع باز دنیای واقعی یافت می شوند بدون کمک انسان ها رفع کند (به مراتب بیشتر از نرخ حل ۲٪  در اکثر مدل ها)

آیا می‌تواند با این تبلیغات مقابله کند؟  یک خبرنگار بلومبرگ این هفته Devin را آزمایش کرد و گفت که شاهده آن بوده که این پلتفرم در کمتر از ۱۰ دقیقه یک وب سایت سفارشی ساخته است. مدیر عامل شرکت فین‌تک Ramp، دوین را “تأثیرگذارترین نسخه نمایشی که در دهه گذشته دیده‌ام” نامیده است. مدیر عامل هوش مصنوعی قدرتمند  Perplexity AI نیز خود را به عنوان یک طرفدار این پلتفرم معرفی می‌کند و از توانایی سیستم برای “نگاه به نتایج، برنامه ریزی مجدد و تکرار تا موفقیت” تمجید می‌کند.

آیا مشاغل مهندسی نرم افزار در خطر هستند؟ فرانسوا شولت، یکی از مهندسین پیشرو هوش مصنوعی در جهان، می‌گوید: «اگر می‌توانید مهندسی نرم‌افزار (شغل من) را کاملاً خودکار کنید، فکر می‌کنم عالی خواهد بود، زیرا می‌توانم به سمت کارهایی با درجه اهمیت بالاتر بروم.

اما Chollet تردید دارد: «مهندسی نرم‌افزار مربوط به کپی/پیست کردن کد نیست. مهندسی نرم‌افزار توسعه و دستکاری مدل‌های ذهنی مشکلات و راه‌حل‌های آن‌ها است.» در حالی که مدتی است موضوع جایگزینی شغل‌ها توسط هوش مصنوعی به بحثی داغ بدل شده است، ممکن است دوین به  جایگزینی برای مهندسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تبدیل شود. اما باید منتظر ماند و دید. زمان همه چیز را نشان خواهد داد.

این مطالب هم پیشنهاد می‌شود

پیام بگذارید