مجله خبری و آموزشی هوش مصنوعی

Perplexity برای رقابت با جستجوی گوگل ۷۳.۶ میلیون دلار از جف بزوس و Nvidia دریافت کرد

توسط مریم امیری
۰ اظهار نظر

همانطور که موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی Perplexity اعلام کرد مراحل برای رقابت صنعت فناوری مشابه مسابقه داود و جالوت آماده شده است. دور سرمایه گذاری ۷۳.۶ میلیون دلاری با ارزش ۵۲۰ میلیون دلاری.

در حالی که هیچ کمبودی در موتورهای جستجوی آنلاین جایگزین وجود ندارد – مانند بینگ و یاهو – Perplexity مجموعه جدیدی از ویژگی ها را به عرضه می‌کند که آن را به یک سرویس هیجنان‌انگیز تبدیل می کند:

  • پاسخ‌های مستقیم به جستجوها: به جای اینکه لیستی از لینک‌ها در صفحه نتایج جستجو برای شما نمایش داده شود، وقتی چیزی را جستجو می‌کنید، Perplexity به شما پاسخ می‌دهد.
  • جستجوی گفتگویی: این مدل جستجوی محاوره ای امکان تجربه جستجوی طبیعی و تعاملی تر را فراهم می کند.
  • بدون آگهی: برعکس افزایش تعداد تبلیغات در سایر موتورهای جستجو، Perplexity در تلاش است تا تجربه ای بهتر و بدون آگهی ارائه دهد.

ما چند هفته‌ای است که از Perplexity استفاده می‌کنیم و عملکرد آن را به‌طور قابل‌توجهی خوب ارزیابی کرده‌ایم به طوری که پاسخ‌های دقیق و ساده‌ای را برای اکثر سوالاتمان ارائه می‌کند.

و به نظر می رسد این شرکت چالشی را برای تسلط گوگل در بازار جستجوی آنلاین ایجاد کند. سرمایه‌گذاران در آخرین دور سرمایه‌گذاری Perplexity عبارتند از جف بزوس، انویدیا، توبی لوتکه مدیرعامل Shopify، نات فریدمن مدیرعامل سابق GitHub و چندین سرمایه‌گذار دیگر و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر.

Perplexity مطلبی در این باره منتشر کرده که در ادامه می‌خوانیم:

امروز، ما نقاط عطفی را اعلام می کنیم که نقش مسلط فزاینده Perplexity را در این دور جدید جستجوی بومی هوش مصنوعی تقویت می کند. از زمان راه‌اندازی عمومی اولین موتور پاسخگوی مکالمه‌ای کاملاً کاربردی جهان در یک سال پیش، ما به دستاورد ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده‌ایم و در سال ۲۰۲۳ به بیش از نیم میلیارد درخواست پاسخ داده‌ایم. بیش از یک میلیون نفر برنامه‌های تلفن همراه ما را هم در iOS و هم اندروید نصب کرده‌اند. اما جاه طلبی ما این است که به کنجکاوی بی حد و حصر کل سیاره خدمت کنیم، و ما تازه شروع کرده ایم.

برای حمایت از برنامه‌های پذیرش و توسعه سریع مصرف‌کننده، ۷۳.۶ میلیون دلار بودجه سری B از شرکت‌های VC مورد اعتماد و فرشتگان سرمایه‌گذار برجسته حوزه فناوری جمع‌آوری کرده‌ایم. IVP با حمایت مستمر سرمایه‌گذاران Seed و Series A NEA، Elad Gil، Nat Friedman، و Databricks و همچنین سرمایه‌گذاران جدید NVIDIA، Jeff Bezos (از طریق Bezos Expeditions Fund)، Tobi Lutke، Bessemer Venture Partners، Naval Ravikant این کار را راهبری کرد. با احتساب سرمایه‌گذاری سری A در اوایل امسال، اکنون ۱۰۰ میلیون دلار تا به امروز جمع‌آوری کرده‌ایم.

«Perplexity به شدت در حال ساخت محصولی است که می تواند قدرت هوش مصنوعی را به کهکشان برساند. این تیم دارای توانایی منحصر به فردی برای حفظ یک چشم انداز بزرگ و بلندمدت در حین ارسال بی وقفه محصول است، الزاماتی برای مقابله با مشکلی به اهمیت و برجستگی جستجو. » – Cack Wilhelm،

«در حالی که هیجان زیادی در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی تجاری و توسعه‌دهنده وجود دارد، هوش مصنوعی نحوه دسترسی ما به اطلاعات را نیز تغییر خواهد داد. Perplexity به عنوان یکی از معدود محصولات هوش مصنوعی مصرفی که به این نقطه عطف بزرگ ۱۰ میلیون MAU رسیده است، در خط مقدم این تغییر قرار دارد. آنها به جایگاهی مناسب برای اطلاعات قابل اعتماد دست خواهند یافت، به همین دلیل است که من بسیار هیجان زده هستم که Perplexity اولین سرمایه گذاری مصرف کننده NVIDIA از بازوی شرکتی ما است.” – جاناتان کوهن، معاون تحقیقات کاربردی در NVIDIA.

با ابزارهای جستجوی Perplexity، کاربران پاسخ‌های فوری و قابل اعتماد به هر سؤالی را با گنجاندن منابع و نقل‌قول‌های کامل دریافت می‌کنند. نیازی به کلیک بر روی لینک‌های مختلف، مقایسه پاسخ ها، یا جستجوی بی پایان برای اطلاعات وجود ندارد. در عصری که اطلاعات نادرست و توهمات هوش مصنوعی باعث نگرانی فزاینده‌ای می‌شوند، ما سرویس خود را بر این ایده بنا کرده‌ایم که دقت و شفافیت، پیش‌نیازهای اصلی برای فراگیر کردن جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است. زمان لازم برای بررسی هرزنامه‌های مرتبط با سئو، لینک‌های اسپانسر و تعدد صفحات وب با روشی بسیار کارآمدتر برای مصرف و اشتراک‌گذاری اطلاعات جایگزین می‌شود و جامعه ما را به عصر جدیدی از یادگیری و تحقیق سریع سوق می‌دهد.

از دور بودجه قبلی خود، ما Copilot را راه اندازی کردیم، اولین دستیار تحقیقاتی هوش مصنوعی که در نوع خود، نحوه کشف اطلاعات و کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات جدید را تغییر داد. Copilot پرس‌و‌جوهای جستجو را با سؤالات سفارشی و بر اساس رابط کاربری مولد دنبال می‌کند. دردسرهای مربوط به مهندسی پرامپت را از بین می‌برد و کاربران را ملزم نمی‌کند که برای دریافت پاسخ‌هایی که به دنبال آن هستند، سؤالاتی با عبارات کامل و دقیق بپرسند. این به کاربران امکان می‌دهد تا پاسخ‌های مرتبط‌تر و جامع‌تری نسبت به سایر ربات‌های چت هوش مصنوعی، موتورهای جستجوی سنتی یا ابزارهای تحقیقاتی به دست آورند. Copilot به ویژه در میان دانشگاهیان، دانشجویان و دانش‌آموزانی که برای کارها و نیازهای روزمره خود به تحقیقات مکرر متکی هستند، جاذبه‌ای قوی داشته است.

این موضوع فقط مربوط به فناوری ما نیست، بلکه نحوه استفاده مردم از آن نیز مهم است. ما در نقطه عطف یک تغییر رفتاری عظیم در نحوه دسترسی افراد به اطلاعات آنلاین قرار داریم. من از پتانسیلی که Perplexity برای افزایش کنجکاوی و هوش با ارائه دسترسی ساده به اطلاعات قابل اعتماد دارد هیجان زده هستم. ما مفتخریم که از حمایت سرمایه‌گذاران پیشرو، فن‌آوران و مهم‌تر از همه میلیون‌ها کاربر که به ما اعتماد کرده‌اند برخورداریم، در زمان انجام این مأموریت بزرگ که همانا هوشمندتر کردن سیاره با تداوم ساخت سریع‌ترین و دقیق‌ترین پلتفرمی است که به سوالات پاسخ می‌دهد.

این مطالب هم پیشنهاد می‌شود

پیام بگذارید