مجله خبری و آموزشی هوش مصنوعی

محبوبیت اپلیکیشن‌های Nudify که از هوش مصنوعی برای برهنه کردن زنان در عکس‌ها استفاده می‌کنند

توسط مریم امیری
۰ اظهار نظر
ترجمه: مریم امیری و ابزار مترجم هم‌نگار

 

بنا به گفته محققان، pps و وب‌سایت‌هایی که از هوش مصنوعی برای برهنه کردن زنان در عکس‌ها استفاده می‌کنند، محبوبیت بالایی دارند.

شرکت تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی Graphika نشان داد که تنها در ماه سپتامبر، ۲۴ میلیون نفر از وب سایت های درآوردن لباس بازدید کردند.

به گفته Graphika، بسیاری از این سرویس‌های برهنه کردن یا برهنه‌نمایی، از شبکه‌های اجتماعی محبوب برای بازاریابی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، به گفته محققان، از ابتدای سال جاری، تعداد لینک‌هایی که برنامه‌های برهنه کردن را تبلیغ می‌کنند، بیش از ۲۴۰۰ درصد در رسانه‌های اجتماعی از جمله X و Reddit افزایش یافته است. این سرویس ها از هوش مصنوعی برای بازسازی تصویر استفاده می کنند تا فرد برهنه باشد. بسیاری از این خدمات فقط روی زنان کار می کنند.

این برنامه‌ها بخشی از روند نگران‌کننده پورنوگرافی غیرقانونی هستند که به دلیل پیشرفت در هوش مصنوعی – نوعی رسانه ساختگی معروف به پورنوگرافی عمیق جعلی توسعه و توزیع می‌شوند. گسترش آن با موانع قانونی و اخلاقی جدی روبرو می شود، زیرا این تصاویر اغلب از رسانه های اجتماعی گرفته شده و بدون رضایت، کنترل یا آگاهی از موضوع توزیع می شوند.

Graphika گفت که افزایش محبوبیت مربوط به انتشار چندین مدل انتشار منبع باز یا هوش مصنوعی است که می تواند تصاویری بسیار برتر از تصاویر ایجاد شده در چند سال پیش ایجاد کند. از آنجایی که آنها متن باز هستند، مدل هایی که توسعه دهندگان برنامه استفاده می کنند به صورت رایگان در دسترس هستند.

سانتیاگو لاکاتوس، تحلیلگر Graphika، با اشاره به اینکه دیپ فیک های قبلی اغلب مبهم بودند، گفت: «شما می توانید چیزی بسازید که در واقع واقعی به نظر برسد.»

در یکی از تصاویر منتشر شده در X برای تبلیغ یک برنامه درآوردن لباس، از زبانی استفاده شد که نشان می‌دهد مشتریان می‌توانند تصاویر برهنه بسازند و سپس آن‌ها را برای شخصی که تصویرش به‌صورت دیجیتالی برهنه شده است ارسال کنند و باعث آزار و اذیت شود. در همین حال، یکی از برنامه ها برای محتوای حمایت شده در یوتیوب گوگل پول پرداخت کرده است و اولین بار هنگام جستجو با کلمه “nudify” ظاهر می شود.

یکی از سخنگویان گوگل گفت که این شرکت تبلیغاتی را که “حاوی محتوای صریح جنسی” است مجاز نمی داند.

این شرکت گفت: «ما تبلیغات مورد نظر را بررسی کرده‌ایم و آن‌هایی را که خط‌مشی‌های ما را نقض می‌کنند حذف می‌کنیم».

یکی از سخنگویان Reddit گفت که این سایت هرگونه اشتراک‌گذاری بدون رضایت از مطالب صریح جنسی جعلی را ممنوع می‌کند و در نتیجه تحقیقات چندین دامنه را ممنوع کرده است. X به درخواست نظر پاسخ نداد.

علاوه بر افزایش ترافیک، خدماتی که برخی از آنها ۹.۹۹ دلار در ماه دریافت می کنند، در وب سایت های خود ادعا می کنند که مشتریان زیادی را جذب می کنند. لاکاتوش گفت: «آنها تجارت زیادی انجام می دهند. او در تشریح یکی از برنامه‌های درآوردن لباس، گفت: «اگر به حرف‌هایشان توجه کنید، وب‌سایتشان تبلیغ می‌کند که روزانه بیش از هزار کاربر دارد.»

هرزه‌نگاری غیرقانونی از شخصیت‌های عمومی مدت‌هاست که به بلای اینترنت تبدیل شده است، اما کارشناسان حفظ حریم خصوصی نگران هستند که پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی نرم‌افزار دیپ‌فیک را آسان‌تر و مؤثرتر کرده است.

اوا گالپرین، مدیر امنیت سایبری در بنیاد Electronic Frontier گفت: «ما شاهد انجام بیشتر و بیشتر این کار توسط افراد عادی با اهداف معمولی هستیم. شما آن را در میان بچه های دبیرستانی و افرادی که در دانشگاه هستند می بینید.»

گالپرین گفت که بسیاری از قربانیان هرگز از این تصاویر مطلع نمی شوند، اما حتی آنهایی که متوجه می شوند ممکن است تلاش کنند تا مجریان قانون را برای تحقیق و یا یافتن بودجه برای پیگیری اقدامات قانونی به دست آورند.

در حال حاضر هیچ قانون فدرالی برای ممنوعیت ایجاد پورنوگرافی عمیق جعلی وجود ندارد، اگرچه دولت ایالات متحده تولید این نوع تصاویر از خردسالان را غیرقانونی می داند. در ماه نوامبر، یک روانپزشک کودک کارولینای شمالی به دلیل استفاده از برنامه‌های درآوردن لباس روی عکس‌های بیمارانش به ۴۰ سال زندان محکوم شد که اولین مورد پیگرد قانونی در نوع خود بر اساس قانون ممنوعیت تولید محتوای دروغین از سوء استفاده جنسی از کودکان بود.

TikTok کلمه کلیدی “Undress” (درآوردن لباس) را مسدود کرده است، یک عبارت جستجوی محبوب مرتبط با این سرویس ها، و به هر کسی که این کلمه را جستجو می کند هشدار می دهد که “ممکن است با رفتار یا محتوایی مرتبط باشد که دستورالعمل های ما را نقض می کند.” یکی از نمایندگان TikTok از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. در پاسخ به پرسش‌ها، Meta Platforms Inc. همچنین شروع به مسدود کردن کلمات کلیدی مرتبط با جستجوی برنامه‌های درآوردن لباس کرد. یک سخنگوی از اظهار نظر خودداری کرد.

 

منبع: Time

این مطالب هم پیشنهاد می‌شود

پیام بگذارید