مجله خبری و آموزشی هوش مصنوعی

چگونه به کمک هوش مصنوعی، تولید محتوا و هم‌نگار، کسب و کارمان را متحول کنیم

توسط آرش خیری
منتشر شده: آخرین بروز رسانی در تاریخ ۰ اظهار نظر

در این مطلب می‌خواهیم نشان دهیم چطور متحصصین و کسب و کارهای ایرانی، می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی و به مدد تولید محتوا، درآمد و فروش خود را تا چندین برابر افزایش داده و بیزینس خود را رونق بخشند. این مطلب بر اساس متدها، آمار و گزارشات واقعی تهیه شده و نتایج تضمین شده در پی خواهد داشت.

در این مقاله همه آن چه که باید برای تولید محتوا با هوش مصنوعی و افزایش فروش و رونق کسب و کار توسط آن بدانید جمع‌آوری شده است. اگر به دنبال پاسخ این سوال‌ها هستید این مطلب را از دست ندهید:

  • آیا هوش مصنوعی برای من جهت درآمدزایی مفید است؟
  • آیا من هم – از داخل ایران – می‌توانم به اندازه افراد خارجی از هوش مصنوعی بهره ببرم؟
  • آیا برای استفاده از هوش مصنوعی نیاز به دانش اولیه ندارم و بدون نیاز به هیچ تخصصی می‌توانم از آن استفاده کنم؟
  • آیا هوش مصنوعی سرعت کارهای مرا چند برابر کرده، بهره‌وری محیط کار را افزایش داده و در افزایش درآمد موثر است؟
  • آیا راه ساده‌تری برای بهره‌مند شدن از تمام مدل‌های متنوع هوش مصنوعی بدون سردرگمی و صرف وقت زیاد هست؟
  • آیا با توجه به تحریم می‌توانم بدون محدودیت و رایگان از امکاتات کامل هوش مصنوعی استفاده کنم؟

تمام پاسخ‌ها بله هست و راهکارها در زیر شرح داده شده.

شروع به کار؛ چرا استفاده از هوش مصنوعی برای کسب و کارهای امروز ضروری است؟

طبق گزارشاتی که نظرسنجی‌های معتبر خارجی نشان می‌دهند استفاده از هوش مصنوعی، نتایج فوق‌العاده‌ای در بازدهی انواع کسب و کارها در زمینه‌های مختلف پدید آورده و میزان میل به بهره‌گیری از هوش مصنوعی در کسب و کارها و صنایع رو به روز در حال افزایش است. بخشی از آمار و ارقام مربوط به استفاده از هوش مصنوعی در جهان را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

در ایران اما همچنان میزان استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارها بسیار ناچیز بوده و سهم آن در اقتصاد بازار بسیار کم است. به نظر می‌رسد مانند تمام پدیدارها و فناوری‌های مدرن قبلی، به کارگیری هوش مصنوعی نیز در ابتدای راه با مقاومت‌هایی از جانب افراد مواجه شده و البته به زودی این زمین بازی تغییر خواهد کرد. اما بیشترین بهره را کسب و کارهایی خواهند برد که هر چه زودتر به سمت این فناوری روی بیاورند. به عنوان مثال این موضوع برای فروش آنلاین هم دارای سابقه است و مدتی طول کشید تا مقوله فروش آنلاین در ایران جا بیفتد و استارتآپ هایی مثل دیجیکالا که زودتر از سایرین به آن پیوستند و کوشیدند فرهنگ این فناوری را ارتقا بخشند توانستند سهم عمده‌ای از بازار را کسب کنند.

پلتفرم هم‌نگار؛ ابزاری جامع برای تولید محتوا با هوش مصنوعی

چالش‌های افراد در ایران برای مراجعه به هوش مصنوعی

همین برهان و مثال می‌تواند ثابت کند که اگر شما همین امروز، به سوی استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کار خود حرکت کنید، نتایج قابل توجهی را پیش روی خواهید داشت. اما یکی از نکاتی که موجب عدم استقبال کسب و کارها از هوش مصنوعی شده عدم آگاهی و دانش کافی درباره زمینه‌های بهره‌گیری از آن در تجارت است. سوالات یا ابهاماتی که افراد با آن مواجه هستند از این دست است:

آیا هوش مصنوعی تا به امروز، آن فدر رشد یافته که بتوان بهره‌های واقعی از آن در کسب و کارها دریافت کرد؟

بله. رشد مدل‌های هوش مصنوعی از تمام فناوری‌های پیشین بسیار بیشتر است و طی چند ماه آن قدر بهبودهای قدرتمندی دریافت می‌کند که مدل جدید با مدل قبلی قابل مقایسه نیست. به همین دلیل است که تمامی شرکت‌های بزرگ و نیمه بزرگ، در تلاش برای معرفی مدل‌های هوش مصنوعی مختص خود و دریافت سهمی از بازار هستند. تقریبا اغلب شرکت‌ها و کسب و کارها بخصوص در حوزه تجارت الکترونیک در کشورهای توسعه یافته، اکنون از هوش مصنوعی در بیزینس خود بهره می‌برند

آیا هوش مصنوعی در زبان فارسی و برای کسب و کارهای ایرانی، هنوز به رشد کافی و اثرگذار دست یافته است؟

بله همان طور که گفتیم سرعت رشد مدل‌های AI بسیار بالاست و به عنوان مثال chatgpt نسبت به نسخه‌های اولیه، بهبودهای قابل توجهی در زبان فارسی یافته است و اکنون از ترجمه گرفته تا فهم درخواست‌ها و پرامپت‌های پیچیده، دقت عمل خوبی از خود نشان می‌دهد. به عنوان مثال در این مقاله یک نمونه از محتوای تولید شده به زبان فارسی با هوش مصنوعی را آورده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

آیا من هم از هوش مصنوعی می‌توانم در کسب و کارم بهره‌مند شوم. کار من در زمینه X هست؟

بله. در زمینه X (به جای آن هر چه می‌خواهید بگذارید) می‌توانید از هوش مصنوعی بهره‌مند شوید. هیچ کسب و کاری وجود ندارد که نتوان از هوش مصنوعی در توسعه و تسهیل فرآیندهایش بهره‌مند شد. البته میزان این بهره‌مندی برای کسب و کارهای مختلف ممکن است متفاوت باشد و همچنین ممکن است در برخی زمینه‌ها، نتوان در کلیت کسب و کار از هوش مصنوعی استفاده کرد اما در یکی از بخش‌های آن بی‌شک می‌توان از هوش مصنوعی بهره برد. (به عنوان مثال، زمینه کار شما در حوزه ساخت و ساز و حوزه کارتان نصب آسانسور است. در حال حاضر شاید از طراحی تا اجرا، میزان بهره‌مندی از هوش مصنوعی کم باشد اما در حوزه‌هایی مثل تبلیغات، راه‌اندازی وبسایت برای کسب و کار و تولید محتوا برای گسترش برند می‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید)

چگونه باید از میان مدل‌ها و ابزارهای متنوع هوش مصنوعی و سایت‌های مختلف، ابزار مناسب برای کارم را پیدا کنم؟

بله حقیقت این است که مدل‌ها و ابزارهای بسیار زیادی در زمینه هوش مصنوعی ارایه شده که روز به روز به شمار آنها اضافه می‌شود و هر روز شاهد ظهور یک نام جدید در فناوری هوش مصنوعی هستیم. برای یافتن ابزار مناسب البته راهکارهایی وجود دارد. شما کافی است بدانید برای کسب و کار خود، در چه زمینه‌ای می‌خواهید از هوش مصنوعی استفاده کنید (مثلا تولید محتوا، ایجاد تصویر، صداگذاری یا زیرنویس ویدیو و ..) و سپس مدل مناسب را انتخاب کنید. راهکار مناسب دیگر استفاده از پلتفرم هم‌نگار است. در پلتفرم هم‌نگار، شما می‌توانید بر اساس کار مورد نیاز، ابزار مناسب را پیدا کنید. خود پلتفرم، بهترین مدل را برای آن کار در اختیارتان قرار می‌دهد.

آیا از داخل ایران می‌توانم مثل افراد در خارج، از تمام امکانات هوش مصنوعی استفاده کنم؟ تحریم و فیلترینگ و اینها چه می‌شود؟

بله. خوشبختانه برای این موضوع هم علیرغم وضعیت اسفناک اینترنت و تحریم و فیلترینگ، راهکاری وجود دارد تا ایرانی‌ها از این فناوری بی‌بهره نمانند. پلتفرم هم‌نگار، تمام مدل‌های محبوب و برتر هوش مصنوعی را به طور یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد و بدون دردسر می‌توانید از تمام امکاناتش استفاده کنید. علاوه بر این، مدل‌های مختلف هوش مصنوعی، بر اساس عملکردهای مختلف طراحی شده‌اند و شما نیازی نیست که به دانش اولیه برای استفاده از هوش مصنوعی مجهز باشید. ابزارهای مختلف برای کارکردهای متفاوت توسعه و طراحی شده و به سادگی از جانب شما قابل استفاده است.

آیا نیازی به کسب دانش خاصی در استفاده از هوش مصنوعی دارم. مثلا پرامپت‌نویسی و …

خیر. البته درست شنیده‌اید که برای استفاده بهینه‌تر از هوش مصنوعی باید درخواست‌های خود را که به آن پرامپت گفته می‌شود با دقت مطرح کنید تا چت بات آن را به درستی درک کند. اما همان طور که گفتیم در پلتفرم هم‌نگار، هم چت‌بات ها برای ارتباط با کاربران ایرانی آموزش دیده‌اند و هم ابزارهای آماده‌ای طراحی شده که دیگر اصلا نیازی به وارد کردن پرامپت ندارید و کافی است اطلاعات را داده و نتیجه را تحویل بگیرید. مثلا کافی است موضوع و کلمات کلیدی را بدهید و یک مقاله تحویل بگیرید. و یا اینکه لینک منبع را تحویل بدهید و ترجمه محتوا را دریافت کنید. بسیاری از این موارد حتی با چت بات‌های مدل‌هایی مثل chatgpt هم به سادگی قابل انجام نیست اما با هم‌نگار به آسانی می‌توانید هر عملکردی را پیاده کنید.

البته کاربران حرفه‌ای هوش مصنوعی هم می‌توانند ار چت بات‌های مختلفی مثل chatgpt یا Gemini به طور حرفه‌ای استفاده کرده و با پرامپت‌های دلخواه نتیجه مورد نظرشان را دریافت کنند.

تولید و بازاریابی محتوا و اهمیت آن در رونق کسب و کارها

درباره تولید محتوا و بازاریابی محتوا، و میزان اهمیت و اثرگذاری آن در تجارت مدرن ، مقالات و مطالب زیادی منتشر شده است. با مراجعه به آنها می‌توانید پی به اهمیت بسیار زیاد تولید محتوا در کسب و کارهای مدرن ببرید و علت این همه تاکید بر آن را دریابید. ما سعی می‌کنیم به طور تیتروار موضوع را باز کنیم.

چکیده مطلب:

به طور خلاصه اهمیت استراتژی‌های بازاریابی محتوا را در چند نکته کلیدی می‌توان برشمرد:

  • تولید محتوای آموزشی در زمینه کاری شما، به مخاطبان نشان می‌دهد شما تا چه اندازه به حرفه خود تسلط و مهارت دارید و آنها را مشتری بدل می‌کند
  • تولید محتوای تخصصی، باعث می‌شود برند شما بر سر زبان‌ها بیفتد. در واقع حتی پیش از آن‌که برند شما در زمینه کاری‌تان به نامی آشنا بدل شود می‌توانید نام برندتان را به واسطه تولید محتوا بر سر زبان‌ها بیندازید
  • جستجوی گوگل؛ درصد بالایی از مشتریان، برای یافتن کالا و خدمات از جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. تولید محتوا باعث دیده شدن بیشتر برند شما در جستجوی گوگل شده و مشتریان بیشتری برای‌تان به ارمغان می‌آورد.
  • روشی برای تبلیغات؛ آمارها نشان داده بسیاری از مشتریان پس از مطالعه محتوا به سمت خرید سوق داده شده‌اند. محتوا می‌تواند دریچه‌ای برای مراجعه مشتریان به کسب و کار شما باشد

تولید محتوا و بازاریابی محتوا از ارکان اساسی در تجارت مدرن به شمار می‌آیند و نقش حیاتی در موفقیت کسب‌وکارها ایفا می‌کنند. در دنیای دیجیتال امروز، محتوا به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان و جذب مشتریان جدید به کار می‌رود. تولید محتوای ارزشمند و جذاب می‌تواند به بهبود شناخت برند و افزایش اعتماد مشتریان کمک کند. بازاریابی محتوا با استفاده از استراتژی‌های هدفمند، محتوا را به گونه‌ای توزیع و ترویج می‌کند که مخاطبان را به تعامل و در نهایت به خرید محصولات یا خدمات ترغیب می‌نماید. این فرآیند نه‌تنها به افزایش فروش و درآمد کمک می‌کند، بلکه به ایجاد روابط پایدار و بلندمدت با مشتریان نیز منجر می‌شود. در نتیجه، تولید و بازاریابی محتوا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مهم در استراتژی‌های بازاریابی مدرن تلقی می‌شود. (این پاراگراف توسط هوش مصنوعی تولید شده – نمونه‌ای از تولید محتوا)

از تولید محتوا تا افزایش درآمد

به کمک راهکارهای زیر، تولید محتوا را می‌توانید تبدیل به یک استراتژی درآمدزا برای کسب و کار خود کنید:

  • یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و در زمینه کاری خود محتوای خبری، آموزشی و تحلیلی تولید کرده و در انتهای مطالب نام برند و خدمات خود را ذکر کنید
  • فروشگاه اینترنتی – غیراینترنتی دارید؟ یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و محصولات فروشگاه خود را معرفی و نقد و بررسی کنید و در انتها مخاطبان را برای خرید به فروشگاه خود راهنمایی کنید.
  • کالا و خدمات می‌فروشید؟ در اینستاگرام، تلگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر اکانت ایجاد کرده و محتوای مفید و جذاب در زمینه کاری یا درباره خدمات خود تولید کنید
  • در سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر، پست مهمان بنویسید. بدین ترتیب آگاهی از برند خود را افزایش خواهید داد
  • محتوای جذاب تولید کرده و به صورت رپرتاژ آگهی در سایت‌ها و پیج‌های پربازدید منتشر کنید

و این راهکارها نیز روش‌های تخصصی کسب درآمد از تولید محتوا به طور مستقیم است:

  • نشریه‌های اینترنتی و غیراینترنتی. به واسطه تبلیغات می‌توانید درآمدزایی کنید به شرط آن‌که محتوای جذاب و سودمند منتشر کنید
  • وبلاگ‌ها. به روش‌های مختلف از تبلیغات گرفته تا رپورتاژ آگهی می‌توانید کسب درآمد کنید. یادتان نرود محتوای‌تان باید جذاب باشد
  • خبرگزاری ها. به روش‌های مختلف درآمدزایی کنید.
  • اینفلوئنسرها و صاحبان صفحات در شبکه‌های اجتماعی. درآمدزایی به کمک تبلیغات

استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا

برای تمام راهکارهای ذکر شده در بالا، شما می‌توانید از هوش مثنوعی کمک بگیرید. شاید بتوان گفت بازاریابی محتوا یکی از سه المان برتر در میزان بهره‌مندی کسب و کارها از هوش مصنوعی است بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که هوش مصنوعی، سرعت، کیفیت و درآمد شما را در زمینه تولید محتوا تا چندین برابر (حداکثر ۱۰ برابر تا امروز) افزایش خواهد داد.

طبق یک نظرسنجی برای سال ۲۰۲۴، ۴۲٪ از کسب و کارها در دنیا از یکی از ابزارهای هوش مصنوعی در طول هفته برای تولید محتوا استفاده می‌کنند و ۴۰٪ از آنها از این ابزار برای شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

برای به کارگیری هوش مصنوعی در تولید محتوا می‌توانید به سراغ مدل‌های محبوب و مطرحی مثل chatgpt یا Claude یا Gemini گوگل بروید. هر کدام از مدل‌ها در یک زمینه کارآمدتر و در زمینه دیگر ممکن است دارای نقص‌هایی باشند. همچنین برای کارکردهای مختلف مثل تولید محتوای متنی یا تولید تصویر و صوت، نیاز به استفاده از ابزارها و مدل‌های مختلف و رجوع به اپلیکیشن‌های متفاوت دارید.

انجام تمام استراتژی های تولید محتوا با هم نگار

با پلتفرم هم‌نگار، بدون دردسر، همه چیز یکجا در اختیار شماست. برای هر کاری، طبق تخصص و تجربه کارشناسان و کاربران حرفه‌ای هوش مصنوعی، از بهترین مدل استفاده شده و دیگر شما نیاز نیست مدل‌های مختلف را تست کنید تا ببینید کدامیک بهتر کارتان را انجام می‌دهند. همچنین برای تولید محتوا ابزارها آماده بسیاری توسعه داده شده که شما را از پرامپ‌نویسی و صرف وقت و زمان برای درک مطلب توسط چت‌بات بی‌نیاز می‌کند. هوش مصنوعی سرعت شما را چند برابر می‌کند و هم‌نگار سرعت استفاده از هوش مصنوعی را چند برابر.

در هم‌نگار یک تحریریه هوشمند در اختیار شماست که شامل ابزارهای مختلفی برای تولید محتواست. از جمله این ابزارها:

  • ترجمه یک مطلب از یک صفحه وبسایت و تولید یک مقاله بر اساس آن
  • تولید پست جدید از یک لینک سایت
  • تولید پست اینستاگرام از یک مطلب در وب
  • تولید پست ایکس از یک مطلب در وب
  • تولید یک پست بر اساس منابع. مثلا چندین فایل pdf یا لینک چندین صفحه وب را بارگذاری کنید تا بر اساس محتوای آنها یک مقاله حرفه‌ای تولید شود
  • بازنویسی متن
  • خلاصه‌نویسی متن
  • تصحیح گرامر
  • امکان ویرایش متن‌های تولید شده توسط شما با کمک ادیتور هوشمند
  • ترجمه، تحلیل، خلاصه‌نویسی و بازنویسی محتوای فایل pdf
  • دریافت متن از داخل تصاویر یا اسکرین شات ها
  • و ده‌ها ابزار دیگر

به کمک این ابزارها شما می‌توانید هر کدام از استراتژی‌های ذکر شده در بخش بازاریابی محتوا را به سرعت و با کیفیت بالا پیاده کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید روزانه به سادگی چند پست برای سایت، وبلاگ یا صفحه شبکه اجتماعی خود تولید کنید.

همچنین می‌توانید در نگارخانه هم‌نگار، از ابزارهای تولید و تحلیل تصاویر برای ساخت و ایجاد محتوای بصری استفاده کنید. استودیوی هم‌نگار نیز برای ساخت محتوای صوتی مثل پادکست، کتاب صوتی و یا مقالات شنیداری و همچنین صداگذاری یا تبدیل صوت به متن ابزار جذابی در اختیارتان می‌گذارد.

 

این مطالب هم پیشنهاد می‌شود

پیام بگذارید