
بعضی از افراد فکر میکنند اگه با هوش مصنوعی تولید محتوا کنند ممکنه باعث پنالتی گوگل و اثر منفی روی سئو بشه. در این مقاله با استفاده از مستندات گوگل میخوایم این موضوع رو روشن کنیم که تولید محتوا با هوش مصنوعی نه تنها موجب جریمه از طرف گوگل نمیشه که هیچ اثر منفی هم روی سئو نداره و تنها چیزی که برای گوگل اهمیت داره مثل همیشه کیفیت محتواست.
گوگل مدعیه که از همون اول تمرکزشون فقط بر روی کیفیت محتوای منتشر شده در سایتها بوده و الگوی اونها در رتبه دادن به محتوا بر اساس E-E-A-T که مخفف expertise, experience, authoritativeness, and trustworthiness هست و به معنی (تجربه، تخصص،
اعتبار، و قابل اعتماد بودن) بوده.
گوگل میگه از سالها پیش با مساله اتوماسیون دست و پنجه نرم میکرده و مثلا زمانی موضوع تولید محتوای انبوه (به دست انسان) وجود داشته و گوگل به جای ممنوع کردن کلیت این موضوع، سیستمهای خودش رو تقویت کرده به طوری که بتونند محتوای باکیفیتتر رو تشخیص بدن.
تنها چیزی که گوگل – در زمینه محتوای تولید شده خودکار – باهاش برخورد میکنه محتوایی هست که صرفا به مقصود افزایش رنک در سئو تولید شده باشه. چون شعار گوگل در تولید محتوا این هست که محتوا باید به هدف مخاطب انسانی تولید بشه نه به منظور افزایش سئو و رتبه موتورهای جستجو.
بنابراین گوگل طی این مطلب، به تولیدکنندگان محتوا اطلاع میده که موتور جستجو کاری نداره محتوا از چه طریق (انسانی یا ماشینی و به کمک هوش مصنوعی) تولید شده، بلکه تنها تمرکز گوگل بر روی کیفیت محتوا هست. گوگل خاطرنشان میکنه اتوماسیون سالهاست که در تولید محتوای مفید و باکیفیت از جمله مثلا در بخش هواشناسی، نتایج مسابقات ورزشی و دستنوشتهها مورد استفاده قرار میگیره.
از طرفی هوش مصنوعی این قابلیت رو داره که محتوای خلاقانه رو به مرحله بالاتری ارتقا بده و به عنوان یک ابزار اساسی به کمک انسانها بیاد تا محتوای عالی برای وب تولید کنند. بنابراین گوگل اعلام میکنه همونطور که همیشه به توانمند ساختن بشر با فناوریهای جدید معتقد بوده به همین رویکرد ادامه میده و از هوش مصنوعی هم برای تولید محتوای باکیفیت پشتیبانی میکنه.
در نهایت هم باید توجه کنید چه برای نوشتن متن توسط خودتون و یا با کمک هوش مصنوعی، چیزی که باید در نظر بگیرین همون فرمول E.E.A.T (تجربه، تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن) هست.