مجله خبری و آموزشی هوش مصنوعی

یخچال جدید سامسونگ با هوش مصنوعی می‌تواند دستورالعمل‌هایی را بر اساس نیازهای غذایی شما طراحی کند

توسط ساره فراهانی
۰ اظهار نظر
/

 یخچال فریزر چهار در منعطف ۲۰۲۴ با Family Hub+ هوشمند سال آینده در نمایشگاه CES رونمایی خواهد شد.

سامسونگ برای سال جدید یخچال هوشمندی در دست ساخت دارد که شامل برخی ویژگی‌های جالب هوش مصنوعی است، از جمله دوربین داخلی که می‌تواند تک تک مواد غذایی را شناسایی کند و یک برنامه متصل که می‌تواند دستور العمل‌هایی را بر اساس آنچه در انبار دارید پیشنهاد دهد. این شرکت قصد دارد در نمایشگاه CES سال آینده از یخچال ۴ در منعطف ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی Family Hub+ رونمایی کند. کاربران می‌توانند نمایشگر گوشی‌های گلکسی خود را به صفحه نمایش لمسی ۳۲ اینچی Family Hub منعکس کنند و حتی برنامه‌های جداگانه‌ای برای ویدیوهای TikTok و YouTube وجود دارد.

در حالی که نه دوربین داخلی و نه برنامه Family Hub جدید نیستند (مدل ۲۰۲۳ همچنین دارای یک دوربین مجهز به هوش مصنوعی است و می تواند دستور العمل ایجاد کند ، هر دو با ویژگی های بیشتر ارتقا یافته اند. برنامه Samsung Food (که می توانید مستقیماً از طریق Family Hub به آن در یخچال دسترسی داشته باشید) می تواند به نمایه Samsung Health شما متصل شود و دستور العمل ها را بر اساس نیازهای غذایی شما تنظیم کند. همچنین دارای ویژگی «تصویر به دستور» (با Vision AI بهتر) است که می‌تواند غذاها و مواد غذایی را از روی عکس‌ها تشخیص دهد و دستور تهیه کند. همچنین یک ویژگی Personalize وجود دارد که دستور العمل‌ها را برای ترجیحات غذایی بدون گلوتن، آفت‌خوار، بدون لبنیات، وگان، فیوژن و دیگر ترجیحات غذایی تنظیم می‌کند.

یخچال هنوز محدودیت‌هایی دارد (سامسونگ می‌گوید ویژگی Vision AI می‌تواند تا ۳۳ ماده غذایی را شناسایی کند)، بنابراین انتظار نداشته باشید چیزی را تشخیص دهد عجیب و غریب. کاربران می توانند به صورت دستی تاریخ انقضا را در صفحه لمسی Family Hub وارد کنند، که اعلان ها را درست قبل از انقضای موارد جداگانه ارسال می کند.

اگرچه سامسونگ از سال ۲۰۱۶ یخچال‌های هوشمند را عرضه می‌کند، به نظر می‌رسد این مدل جدید اولین مدلی است که بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، مثلاً ادغام‌های اینترنت اشیا تأکید می‌کند. با نگاهی به اولین یخچال هوشمند، واضح است که خانه هوشمند و فناوری هوش مصنوعی راه طولانی را طی کرده اند. در بررسی یخچال ۲۰۱۶، به این نکته اشاره کردیم که برنامه های Family Hub به کندی بارگیری می شدند و صفحه لمسی آن عالی نبود، اما یخچال دارای دوربین هایی بود که به شما امکان می داد بدون نیاز به باز کردن درب یخچال را ببینید.

اکنون، بازاریابی سامسونگ از مدل ۲۰۲۴ نشان می دهد که یخچال را به عنوان مرکز سایر محصولات آشپزخانه هوش مصنوعی سامسونگ (مانند اجاق هوش مصنوعی آن) می بیند. و اکوسیستم گسترده تر سامسونگ. همچنین مدل ۲۰۲۴ اجاق گاز سامسونگ (که Anyplace Induction Cooktop نامیده می شود) در سال آینده عرضه می شود که شامل یک محدوده کشویی است تا بتوانید آن را بین کابینت های آشپزخانه خود قرار دهید. هم اجاق گاز و هم محدوده کشویی مجهز به صفحه نمایش ال سی دی هفت اینچی هستند که می توان از آنها برای مشاهده دستور العمل های برنامه غذایی و آشپزی سامسونگ هنگام آشپزی استفاده کرد.

این مطالب هم پیشنهاد می‌شود

پیام بگذارید