گوگل روز جمعه گفت که این شرکت در حال گسترش آخرین حالت تحقیق عمیق Gemini به ۴۰ زبان دیگر است.
این شرکت اوایل این ماه حالت تحقیق عمیق in-depth research mode را راهاندازی کرد و به کاربران طرح برتر هوش مصنوعی Google One اجازه داد تا قفل دستیار تحقیقاتی مبتنی بر هوش مصنوعی را باز کنند. حالت عمیق در یک روش چند مرحله ای عمی میکند: از ایجاد یک پلن تحقیقی گرفته تا یافتن اطلاعات مرتبط. سپس، این ابزار بر اساس اطلاعات به دست آمده، دوباره جستجویی را برای استخراج اطلاعات انجام میدهد. و در نهایت پس از چند بار تکرار این فرآیند، یک گزارش ایجاد میکند.
زبان های پشتیبانی شده Gemini عبارتند از عربی، بنگالی، چینی، دانمارکی، فرانسوی، آلمانی، گجراتی، هندی، اندونزیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کانادایی، کره ای، مالایالام، مراتی، لهستانی، پرتغالی، سواحیلی، اسپانیایی، تامیلی، تلوگو، تانی، اوکراینی، و اردو
چالش پیش روی گوگل یافتن منابع قابل اعتماد در یک زبان خاص و سپس خلاصه کردن آن به زبان مادری بدون بر هم زدن دستور زبان است.
در گفتگو با TechCrunch در اوایل دسامبر، HyunJeong Choe، مدیر مهندسی برنامه Gemini، گفت که در حالی که این شرکت مدل را با استفاده از دادههای تمیز و منابع قابل اعتماد آموزش میدهد، مرورهای اجمالی هوش مصنوعی گوگل در زبانهای بومی مانند هندی معمولاً دارای نادرستی در خلاصهها هستند .
ما معمولاً به منابع بومی دادهها تکیه میکنیم، و همچنین از جستجوی Google در انتهای آن اطلاعات استفاده میکنیم. علاوه بر این، قبل از ارائه مدل، ارزیابی و بررسی واقعیت را در دادههای زبان مادری انجام میدهیم.
“واقعیت یا به دست آوردن اطلاعات صحیح یک مشکل تحقیقاتی شناخته شده برای هوش مصنوعی مولد به طور کلی است. در حالی که مدل در حال حاضر اطلاعات زیادی در حالت قبل از آموزش دارد، ما روی آموزش مدل برای استفاده درست از اطلاعات تمرکز می کنیم.
جولز والتر، رهبر محصول برای بازارهای بینالمللی اپلیکیشن Gemini، گفت که این شرکت برنامههای آزمایشی برای دریافت بررسیهای کیفیت از دیدگاههای بومی دارد. او اشاره کرد که این شرکت داده ها را برای آموزش مدل ها تولید می کند. به علاوه، تیم های محلی نیز آن مجموعه داده ها را بررسی می کنند.
در اوایل این هفته، TechCrunch گزارش داد که یک شرکت پیمانکاری که برای بهبود جمنای با رتبهبندی پاسخها تلاش میکند، دستورالعملهایی را از Google تصویب کرد که بر اساس آن پیمانکاران بدون توجه به تخصصشان، دیگر اجازه ندارند از پاسخهای فوری صرف نظر کنند.
پس از انتشار این گزارش، سخنگوی گوگل گفت که پیمانکاران نه تنها پاسخ ها را برای محتوا رتبه بندی میکنند، بلکه به سبک، قالب و سایر عوامل نیز توجه خواهند کرد.