مجله خبری و آموزشی هوش مصنوعی

حرفه‌ها و تخصص‌هایی که می‌توانند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببرند

توسط هم‌نگار بلاگ
۰ اظهار نظر

روزی نیست که خبری از کارکردهای شگفت‌انگیز و جالب توجه هوش مصنوعی در تجارت و بازار کار و حوزه‌هایی مثل فناوری یا سرگرمی منتشر نشود. از زن زیبایی که به عنوان مدل و اینفلوئنسر توسط هوش مصنوعی خلق شده و در حوزه تبلیغات غوغا کرده تا انتشار یک کتاب که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است. شرکت‌های بسیاری در دنیا هم‌اکنون از هوش مصنوعی در پوزیشن‌های مختلف شغلی استفاده می‌کنند و متخصصانی که در زمینه فعالیت خود از هوش مصنوعی برای بهره‌وری بیشتر استفاده می‌کنند.

اگر شما هم در حوزه خاصی مشغول فعالیت هستید و یا حتی به دنبال درآمدزایی در زمینه فعالیت مورد علاقه خود هستید باید بدانید که هوش مصنوعی می‌تواند کمک موثری برای شما باشد. بخصوص در ایران، که هنوز رقبای زیادی به فکر استفاده از آن نیفتاده‌اند، بهره‌مندی از هوش مصنوعی در حوزه فعالیت شما را می‌توانید پیش بیاندازد. زمانی را تصور کنید که هنوز کسی نمی‌دانست شبکه‌های اجتماعی چه پتانسیل قدرتمندی برای افزایش مشتری و فروش دارد یا مثلا کسی تصور نمی‌کرد یک فروشگاه آنلاین بتواند درآمد میلیاردی داشته باشد. اولین افرادی که به این حوزه‌ها ورود کردند احتمالا همان‌هایی هستند که الان نام‌شان در اوج قله‌های تجارت آنلاین قرار دارد.

پس اگر شما هم می‌خواهید در حوزه فعالیت یا علاقه خود، به کمک هوش مصنوعی درآمد خود را افزایش دهید با این مطلب همراه شوید تا شما را با تخصص‌هایی که می‌توانند از مزایای هوش مصنوعی در افزایش فروش و مخاطب برای خود بهره زیادی ببرند و نحوه استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای آنها آشنا کنیم.

برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگان وب، طراحان سایت و فعالان حوزه وب

احتمالا می‌دانید که برخی از مدل‌های هوش مصنوعی امکان تفسیر کد و یا حتی قابلیت کدنویسی دارند. شما می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی در نوشتن و طراحی یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن کمک بگیرید. مثلا می‌توانید بخش‌های مختلف نرم‌افزار خود را با چت بات هوش مصنوعی در میان بگذارید و از او بخواهید در کدنویسی آن بخش‌ها به شما کمک کند.

نمایی از ابزار کدنویسی هم‌نگار

حتی می‌توانید در عیب‌یابی از اسکریپت یا افزونه‌ای که نوشته‌اید از بات هوش مصنوعی کمک بگیرید. طراحان سایت می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی رابط کاربری یک وبسایت و همچنین ساخت و راه‌اندازی بخش‌های مختلف آن استفاده کنند.

ناشران و اینفلوئنسرها، خبرنگاران، نویسندگان سایت‌های خبری و مجلات کاغذی و آنلاین

شاید گسترده‌ترین بهره از هوش مصنوعی متعلق به گروه بزرگ تولیدکنندگان محتوا باشد. البته تولیدکننده محتوا شامل طیف وسیعی از حرفه‌ها و مشاغل می‌شود. از ادمین یک پیج اینستاگرام تا نویسنده و خبرنگار یک خبرگزاری می‌توانند بهترین بهره را از ابزارهای هوش مصنوعی ببرند. هوش مصنوعی نه تنها در تولید محتوا بلکه در ارایه ایده‌های خلاقانه و جدید به آنها کمک می‌کند.

بهترین ابزار تولید محتوا برای نویسندگان مجلات و سایت‌ها یا وبلاگ‌ها، ابزارک تولید پست وبلاگ در هم‌نگار است. در این ابزارک تمام آنچه برای نوشتن یک پست نیاز دارید به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار گرفته. از تولید عنوان، کلمات کلیدی و چکیده یا مقدمه، تا تصویر و کل محتوای یک پست را می‌توانید با این ابزارک تولید کنید.

اما از این گذشته یک ابزار جذاب دیگر برای نویسندگان یا خبرنگاران و سایر تولیدکنندگان محتوا وجود دارد و آن هم ابزار تولید تصویر است. مثلا فرض کنید شما می‌خواهید مطلبی درباره آلودگی هوای تهران بنویسید و می‌خواهید یک تصویر برای آن پست کنید. شما مجبورید از تصاویر گوگل جستجو کنید و یک تصویر تکراری را انتخاب و پست کنید یا باید گرافیستی داشته باشید که برای‌تان تصویر تولید کند. اما به کمک هوش مصنوعی، کافی است از هم‌نگار بخواهید یک تصویر با موضوع آلودگی هوای تهران برای‌تان تولید کند. ۲ نمونه از تصاویر تولید شده توسط هم‌نگار را مشاهده کنید.

 

 

طراحان گرافیک و شرکت‌های تبلیغاتی

گروه دیگری که می‌توانند خصوصا از ابزارهای تصویری هوش مصنوعی بهره فراوانی ببرند کسب و کارهای مربوط به طراحی گرافیک و کارهای تبلیغاتی است. از طراحی لوگو و پوستر و بنر گرفته تا طراحی جلد و کاور به کمک هوش مصنوعی بسیار آسان‌تر است. شما می‌توانید ایده‌های جذابانه و خلاقانه‌ای از ابزار تولید تصویر هوش مصنوعی دریافت کنید

کارشناسان سئو، بازاریابان و دیجیتال مارکترها

این دسته از حرفه‌ها احتمالا آشنایی بیشتری با مزایا هوش مصنوعی دارند و حتما به سراغ آن رفته‌اند. چت‌بات های هوش مصنوعی و ابزارهای متنوع آن، شامل گزینه‌های بسیاری زیادی برای سئو و بازاریابی است. در هم‌نگار، الگوها و پرامپت‌های متعددی برای این دسته از کسب و کارها وجود دارد

این لیست را می‌توان تا ابد ادامه داد اما مجال ما محدود است. برای آشنایی بیشتر با انواع مصارف هوش مصنوعی در کسب و کارها توصیه می‌کنم حتما به سراغ وبلاگ هم‌نگار بروید تا در جریان آخرین‌های هوش مصنوعی قرار بگیرید. برای آموزش و راهنمای نحوه استفاده از پلتفرم هم‌نگار نیز می‌توانید به دانشنامه هم‌نگار مراجعه کنید.

مهم نیست در چه کسب و کاری مشغول کار هستید و یا تصمیم به فعالیت دارید. شک نکنید که هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک می‌کند. اما آیا هوش مصنوعی می‌تواند جای شما را بگیرد؟ شک نکنید که نمی‌تواند. در نهایت این شما هستید که باید ایده‌ها را عملی کنید، محتوا را ویرایش کنید و از تصاویر به طور بهینه و درست استفاده کنید. هوش ساخته انسان هیچوقت نمی‌تواند جای هوش انسانی را بگیرد.

این مطالب هم پیشنهاد می‌شود

پیام بگذارید